A Corvin Sétány esetében – amely a város egy elég speciális adottságú belvárosi szegmensében található – annak ellenére is, hogy ingatlanpiaci szempontból nem kiemeltnek mondható lokációban kezdték el a fejlesztést, a koncepció jól vizsgázott. Az irodaház fejlesztések és a kereskedelmi illetve szolgáltató funkciók nagyszerűen élnek már most együtt szimbiózisban. A Futureal eredeti szándéka is az volt, hogy itt jó legyen élni, dolgozni, vásárolni, sportolni, játszani, tanulni, illetve szórakozni, pihenni, sőt befektetni is. A megújuló negyed lelke a sétány, amely köré üzletek és szolgáltató létesítmények, éttermek és kávézók, lakóházak, kulturális intézmények, irodaházak épültek és épülnek.


Hamar beigazolódott, hogy jól kalkuláltak a tervezők, amikor az odaépített bevásárlóközpont méretét és jellegét megtervezték. A dél-pesti régió mintegy 400 000 fős lélekszámára méretezték ugyanis a Corvin Plazát, amely éppen öt évvel ezelőtt nyílt meg. Az épületet a Futureal Zrt.-től vásárolta meg a jelenlegi tulajdonos, a Klépierre csoport. Az üzletközpont a Corvin Sétány projekt keretében valósult meg, amely jelenleg is Közép-Európa legnagyobb belváros-megújítási programjának számít, és ez egyben Budapest legnagyobb ingatlanfejlesztési projektje. A 11 éve indult fejlesztés a tervek szerint összesen 220 ezer négyzetméteres területre fog kiterjedni.


A Corvin Plaza a Klépierre csoport legújabb bevásárlóközpontja, egyben zászlóshajója lett Magyarországon. A négyszintes komplexum bruttó kiskereskedelmi alapterülete 34 600 négyzetméter. A 2010-es nyitáskor az üzletközpont kihasználtsága 80%-os volt. Miután a ház 2015. októbere és decembere folyamán új márkaüzletekkel bővítette választékát, a kihasználtsági mutató immár megközelíti a 100%-ot. (A négy új márkaüzlet  – a Sinsay, Mohito, House és Cropp – a lengyel LPP-től érkezett a Corvin közbe, melynek vezető márkaüzlete, a Reserved éppen karácsony előtt bővítette kétszintesre a már kedvelt fast fashion üzletét). Az új üzletek behozatala mellett a már meglévő üzletek frissítése is folyamatosan zajlik  – mondta el az OGH hírügynökségnek Szabó Tímea, a bevásárlóközpont marketing vezetője, aki megerősítette: vásárlói profil tekintetében kiválóan egymásra találtak a bevásárlóközpont illetve az irodaházakban dolgozók.


A további fejlesztések pedig a fentebb említett szinergia hatásokat még tovább erősíthetik majd. A Corvin Sétány irodaházfejlesztései ugyanis ígéretesen haladnak. A jelenlegi, azaz negyedik fázisban 25.000 négyzetméternyi irodaterület kerül átadásra a tervek szerint 2016. harmadik negyedévében (a Corvin Technology & Science Park a Nokia Networks Globális Technológiai Központnak lesz az otthona). A Corvin Sétány ötödik üteme szintén 25.000 négyzetméteres irodaterületet foglal majd magában, amelynek 2018-ra tervezik az átadását. Ezzel párhuzamosan jól haladnak a lakásfejlesztések is, a Cordia Park Residence I. és II., 227 lakással 2015. végén kerül átadásra, amelyet  további 247 lakás követ a tervek szerint 2017. eleji átadással.


A városközpont jellegű fejlesztéseknek tehát van jelene és jövője. Ahogy a sorozat első cikkében rámutattunk, jól kitapintható, hogy jelentős mértékben megváltoztak a munkakörnyezettel szemben támasztott igények is: a munkakörnyezet a munkaerő toborzásban és megtartásban komparatív előnynek tekinthető, különösen az Y-generációt foglalkoztató cégek esetében.
Nagyon jól látható ez a most nagyító alá vett Corvin Sétány fejlesztési koncepciójánál is, ahol a bérlőknek nemcsak a munkához, hanem a vásárláshoz, szabadidőhöz és életmódhoz tartozó szolgáltatások is biztosítottak. Nem véletlen tehát, hogy a jövőbeni projektek is ezt az utat célozzák meg.    

 

 

OGH