7%-os látogatószám növekedés, 53 új üzlet a TriGranit Management házaiban
February 16, 2015
A TriGranit Management (TGM) által üzemeltetett bevásárlóközpontok több mint 64 millió látogatót fogadtak 2014-ben 3 kontinens 14 országában, 7%-os növekedést elérve a 2013-as adatokhoz képest. A közép-kelet-európai „A-osztályú” irodaépület portfólió még mindig nagyon népszerű a hosszú távú bérlők körében, és a magyarországi kulturális és szórakoztató létesítmények is rekordszámú látogatót fogadtak 2014-ben.
A komoly szakmai múlttal büszkélkedő vállalat nemzetközi tapasztalatát kamatoztatva 2014-ben a közel-keleti, észak-afrikai régióra és Kínára is kiterjesztette üzleti tevékenységét.
A TGM kezelésében üzemelő bevásárlóközpontok mindegyike sikeres évet zárt 2014-ben. A TriGranit legelső multifunkcionális komplexuma, a budapesti WestEnd City Center 2014-ben ünnepelte nyitásának 15 éves évfordulóját– az évi több mint 23 millió látogatót fogadó komplexum még mindig Magyarország első számú bevásárlóközpontjának számít. A WestEnd City Center egy igazi sikertörténet a TriGranit létesítménykezelési portfóliójában. A bérlői kör összetételének folyamatos frissülése, a kereskedelem fejlesztése a modern kor elvárásainak megfelelően, az üzletek méretének és a közösségi tér kialakításának módosítása révén, valamint a kommercializáció (egyéb terek, felületek bérbeadása) és a marketingbevételek maximalizálása mind jelentős szerepet játszottak abban, hogy a ház immár 15 éve bizonyul Magyarország legjobb bevásárlóközpontjának. A komplexum sikerét jól jelzi, hogy 2014-ben 25 új márka nyitott üzletet, és 59 bérlő hosszabbította meg szerződését.
A krakkói Bonarka City Center (BCC) több mint 13 millió látogatót fogadott, ami 4,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ha figyelembe vesszük, hogy a Krakkóban található összes többi bevásárlóközpont látogatószáma csökkent, ez mindenképpen kiemelkedő eredmény. A BCC emellett egy új szolgáltatást is bevezetett ügyfelei részére: a kuponleolvasó-automaták segítségével emberi erőforrás nélkül, teljesen automatizált módon lehet vásárlási kedvezményeket érvényesíteni a bevásárló és szórakoztató központban.
A TGM másik zászlóshajója, a zágrábi Arena Centar (AC) 2014-ben 8,7 millió látogatóval büszkélkedhetett, amely 5%-os növekedést jelent a 2013-as évhez képest. 2014 igen mozgalmas év volt a bevásárlóközpont számára, mivel 25 új üzletnyitásra is sor került. Az AC fontosságát és magas presztízsét a horvátországi piacon jól jelzi, hogy számos nemzetközi márka a zágrábi bevásárlóközpontot használja a horvát piacra való belépésnek helyszínéül. Tavaly a következő márkák léptek be a horvát piacra és nyitottak üzletet az Arena Centarban: Napapijri, He by Mango, Sinsay, House, Cropp, Mohito, Reserved, Lego. Az Arena Centar szuperregionális bevásárlóközpontként is definiálja magát, mivel számos turista fordul meg üzleteiben - 2014-ben a látogatók 12%-a turista volt.
A TGM „A-osztályú” irodaépületei még mindig nagyon népszerűek a hosszú távú bérlők körében a közép-kelet-európai régióban; a budapesti WestEnd City Center Irodaház a legnépszerűbb irodaház a jól ismert Váci úti „irodaház-folyosóban”. A kihasználtsági szint a 2014 harmadik negyedévében regisztrált 89%-ról 2014 negyedik negyedévében 92%-ra emelkedett, amely jócskán a budapesti átlag felett van, és a projekt stabilitását és fenntarthatóságát támasztja alá. A TGM által kezelt másik nagy hazai irodalétesítmény, a budapesti Millenium Offices három új bérleti szerződést is aláírt, és a Morgan Stanley által bérelt terület 2400 négyzetméterrel emelkedett. A Millenium Offices kihasználtsága ezzel 73%-ról 100%-ra emelkedett, vagyis a létesítmény teljes kihasználtsággal üzemel.
„A bevásárlóközpontok és az irodák területén 2014-ben elért nagyszerű eredményeink a bérbeadás, az ingatlan- és létesítménykezelés, valamint a marketing terén szerzett szakértelmünket bizonyítják. A tavalyi évben a közel-keleti és észak-afrikai régióban, illetve Kínában is megkezdtük üzleti tevékenységünket: a TGM saját szakértői irodát nyitott Dubajban, Kairóban pedig elnyert egy jelentős megbízást. Ezek a lépések jól illeszkednek a TGM terjeszkedési stratégiájába” – mondta Philip Evans, a TriGranit Management vezérigazgatója.
We use cookies to optimise site functionality and give you the best possible experience.
This site uses cookies to store information on your computer.
Some of these cookies are essential, while others help us to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
Accept Recommended Settings
Necessary Cookies
Necessary cookies enable core functionality such as page navigation and access to secure areas. The website cannot function properly without these cookies, and can only be disabled by changing your browser preferences.
Analytics
Analytical cookies help us to improve our website by collecting and reporting information on its usage.
Marketing
We use marketing cookies to help us improve the relevancy of advertising campaigns you receive.
Social Sharing Cookies
We use some social sharing plugins, to allow you to share certain pages of our website on social media.